Похід на гору Лопата

Маршрут: Сколе - хребет Зелем'янка - гора Лопата - село Кам'янка - водоспад Кам'янка - Сколе

Йдемо на гору Лопата з міста Сколе. Передивився варіанти підйому на Лопату і вибрав підійматись з Сколе, далі спуститись в село Кам'янка, а звідти іти до водоспаду.
   Та не все так легко і просто склалось, як планувалось).
   Роздрукував опис маршруту, карти і взявши колєгу, приїхали ми в Сколе. День чудовий, яскраве сонце, безхмарне небо, співають пташки, розквітають дерева - весна)
   Перейшовши міст через ріку Опір,

ідемо вздовж Павлового потоку на якому зроблено штучний водоспад.

Далі проходимо відпочинкову базу "Гоцулка"

де до дерева прибитий старенький, вицвівший  вказівник з написом "На Лопату",

а через метрів 150 доходимо до закінчення асфальтованої дороги, отут і почались веселі мандри. Перед нами, ліворуч стежина, а справа, за Павловим потоком, жовтий маркер закликає нас переходити потік вбрід і іти на підйом в сторону хребта Зелем'янка. Згідно опису, котрий я знайшов  в інтернеті, треба іти стежкою, що ж ідемо, як пише в описі походу, та за метрів сто стежка закінчилась). Ще раз читаємо опис походу, дивимось карту, мо щось не так зрозуміли і знову нічого не зрозумівши з опису, згідно з яким стежка не повинна закінчитись тут, ідемо далі - без стежки).
   Отак, пройшовши деякий час не знайшли стежки. Зробили привал, посиділи, перекурили, почитали опис і зрозуміли - здається заблудились), ну не зовсім заблудились просто не знаємо де точно ми зараз)), зате знаємо куди нам потрібно. Запихаю всі описи подалі в рюкзак, беру в руки тільки карту і компас, звертаємо круто вправо, йдемо на хребет Зелем'янка.
   Ідемо, перелазячи по повалених деревах через струмки

пробираючись через хащі

і беручи круті підйоми,

з одного такого ледь не з'їхав вниз))), виходимо на хребет.

Правда не все так добре, як нам здавалось - вийшли ми зовсім не там де планували (набагато близче до Сколе і дальше до гори Лопата). Позаду видніється Сколе

на годиннику  18:05, зате під ногами є щось подібне на стежку).
   Поглянувши на карту ідемо далі по хребту в сторону гори Лопата. Через деякий час бачимо гору Кудрявець, яка навіть в планах походу не була), зате за нею, далі по хребті Зелем'янка повинна бути гора Лопата, принаймні я мав надію, що перед нами Кудрявець). Колєга, уже не дуже довіряючи моїм навичкам Сусаніна (80lvl), ще раз перепитує, чи дійсно нам туди. Ще раз звіряюсь з картою і кажу майже впевнено: "Та туда").
   Піднявшись на гору Кудрявець, дивимось на гору Лопата, та от хреста, який я бачив на фото і читав про нього в описі не видно(. Ідемо далі, хто його знає, що могло статись, з часу коли робились фото і писали опис.
   І от, пройшовши метрів 500 бачимо хрест, радості немає меж), таки дійшли, просто з за дерев нам його не було видно з гори Кудрявець та і він невеликий, порівняно з хрестом на горі Парашка.

Отак, загубивши стежку десь в 12:30, о 19:15 ми і вийшли на гору Лопата, де у 1944 році відбувся бій між УПА і німецько-угорськими військами.
   Спускаємось в село Кам'янка по стежці, за хрестом, що переходить в гірську дорогу. Іти дорогою, ще  й вниз, погодьтесь, набагато легше ніж продиратись через кущі, коли ідеш вгору, тож о 20:50 ми в селі Кам'янка, навіть встигли до закриття магазину))).
   На дворі уже темно, а запланована ночівля на водоспаді Кам'янка, та дорога від села до водоспаду знайома ще з зимової прогулянки, а ніч зоряна, тож виходимо з села і йдемо на водоспад.
   Дійшли до джерела  поблизу водоспаду Кам'янка, набираємо води, далі ідемо до місця де починається стежка до озера Журавлине, чи Мертве, як його ще називають, тут по лівій стороні (коли іти з села Кам'янка) простора галявина де можна розкласти намет, що ми й робимо, вечеряємо і лягаємо спати.
   Ранок.

Поснідавши, збираємо рюкзаки і йдемо до останньої цілі походу - водоспад Кам'янка,

а ще виявляється у нас були сусіди, які стали на ночівлю також на цій галявині і яких ми не помітили в темряві. Поговорили, ми розказали їм про свої учорашні пригоди), а вони нам про свій велопохід, почавши зі Стрия уже проїхали: Розгірче, Тустань, а далі прямують до Скель Довбуша біля Бубнище. Наш маршрут коротший), пройшовши метрів сто до водоспаду Кам'янка,

йдемо в Сколе, тепер заблукати нереально, до села Дубина веде дорога, на якій навіть, місцями, залишився асфальт), а звідти трасою до Сколе.
  Уже вдома перед монітором з кружкою чаю, згадуючи похід і вкотре перечитуючи опис та переглядаючи карту, розумієш, що ще декілька метрів і ти б вийшов на хребет який прилягає до гори Лопата, але то вдома, в теплі і затишку), а в горах ще й в місці де ти вперше - думається зовсім по-іншому).

Фото з походу на гору Лопата тут